WERKWIJZE

Get Your Ducks In A Row! | de GYDIAR methode​

WERKWIJZE

Get Your Ducks In A Row! | de GYDIAR methode

We horen vaak dat bedrijven teleurgesteld zijn over de resultaten van productontwikkeling. Het productontwerp voldoet niet Er is geen verbinding tussen product en klant. Ook zien we te vaak dat ontwikkelbureaus teveel hun eigen ding maken van het productontwerp en het dus helemaal niet meer passend is. 

Problemen in de communicatie, verkeerde keuzes en een slechte focus veroorzaken deze teleurstellende resultaten, wat vaak bij de briefing begint. Men onderschat vaak enorm hoe ontzettend belangrijk de briefing is. De briefing bepaalt namelijk de richting van de productontwikkeling, en de juiste richting is absoluut nodig om op de gewenste eindbestemming te komen: een nieuw product dat leidt tot succes.

Er zijn dus meer dan genoeg redenen om ervoor te zorgen dat de briefing op orde is. Maar hoe zorgen we er nu voor dat de briefing goed is? Studio GYDIAR heeft hiervoor de oplossing. Een unieke methode, gericht op het creëren van succes: de GYDIAR-methode.

De GYDIAR Methode | Strategic Product Development & Innovation

Met deze methode zorgen wij voor een complete en juiste briefing, die tijdens het hele proces van productontwikkeling wordt geborgd. Met een sterke briefing in het vizier wijken we niet van de lijn af.

De kern van onze aanpak is het product in de juiste context plaatsen. Het product staat centraal, maar het staat nooit op zichzelf. Producten hebben namelijk een sterke relatie met het bedrijf, de doelgroep en uiteindelijk ook de omgeving. Vergeet men een van die relaties mee te nemen in de productontwikkeling, dan ontbreekt er een belangrijke connectie.

Daarom werkt studio GYDIAR vanuit context. Op deze manier benoemen we juiste uitgangspunten en leggen we de kernwaarden van het product vast.Tijdens het hele proces houden we vast aan de briefing en waarborgen we dat alles gerealiseerd wordt volgens deze rode draad.

Om de GYDIAR-methode goed te laten functioneren is kennis van het bedrijf en de markt de eerste prioriteit. Wij geloven in een intensieve samenwerking, waarbij wij aansporen om hun specifieke kennis te ontdekken en optimaal te benutten.

Dat betekent geen uitgebreid marketingonderzoek, maar een pragmatische aanpak: bedrijfsspecifieke kennis verzamelen en gebruiken. Zo combineren we de kennis van het bedrijf met onze unieke GYDIAR-methode. Samenwerking is de sleutel tot het succes! 

GET YOUR DUCKS IN A ROW!

Helaas zien we te vaak dat teams denken dat hun werkwijze compleet is. Gaandeweg blijkt dit toch niet het geval te zijn en komt de productontwikkeling op een verkeerd spoor. Het gevolg: de productontwikkeling levert niet het gewenste resultaat en wordt stopgezet.

Een goede voorbereiding wordt niet voor niets het halve werk genoemd! Daarom zeggen wij: GET YOUR DUCKS IN A ROW! 

VERDUBBEL DE SLAGINGSKANS VAN UW PRODUCT!

Onze quickscan geeft een objectief beeld van de huidige situatie. Hierdoor is het "out of the box" denken direct aanwezig
en krijgt u van ons op een presenteerblaadje waar de verdediging noodzakelijk is.