Mijn naam is Frank en ik ben inmiddels al meer dan 25 jaar werkzaam in de productontwikkeling. Aan het begin van mijn carrière hield ik mij vooral bezig met het ontwikkelen van producten zelf, wat steeds meer uitgroeide naar de organisatie en beleid van productontwikkeling. In deze jaren ben ik werkzaam geweest bij verschillende bedrijven, zoals: een productontwikkelingsbureau, een productiebedrijf met eigen producten waarbij ontwikkeling in huis werd uitgevoerd en ook als zelfstandig ondernemer.
Zo heb ik alle ervaring opgedaan en kennis vergaard over de aspecten die direct of indirect met productontwikkeling te maken hebben. Door de jaren heen zijn mijn passie en liefde voor het vak alleen maar toegenomen. Wat mij altijd bijbleef is hoeveel projecten niet succesvol werden afgerond en dus voortijdig tot stilstand kwamen. Vaak werkten we met écht goede en deskundige specialisten. Het probleem lag niet bij hun kwaliteit, maar toch bleef het succes uit.
Achteraf werd er uitvoerig gereflecteerd, maar op wat bijschaven na bleef de aanpak in basis hetzelfde. “Waarom doen we telkens hetzelfde, terwijl we weten dat het niet werkt?” Met deze vraag heb ik mij altijd bezig gehouden. Ik verbaas me nog altijd over het feit dat productontwikkeling tot op heden nog steeds hetzelfde wordt aangepakt.
We zien dan ook door de jaren heen helaas geen zichtbare verbetering; studies laten elke keer weer zien dat al decennialang ongeveer 70% van de productontwikkeling de eindstreep niet haalt.
Die verbazing heb ik omgezet in actie en dus begon ik met uitvoerig onderzoek. Onderzoek naar de redenen waarom een project de eindstreep niet haalt, maar zeker ook naar de redenen achter projecten die wél succesvol zijn.
Zo heb ik ontdekt welke factoren het succes bepalen bij productontwikkeling. Met deze resultaten in handen werd het mogelijk om de aanpak van productontwikkeling te veranderen. Niet om anders te doen, maar om te verbeteren!
En het werkt. De GYDIAR methode brengt het succes in productontwikkeling die zo hard nodig is en waar lang op is gewacht. Het zorgt niet alleen voor ROI van projecten en investeringen, maar ook voor het realiseren van doelstellingen van bedrijven. Als klap op de vuurpijl creëren we enthousiasme bij alle betrokken partijen. Niets is zo motiverend en enthousiasmerend als groei en succes, wat ook terug te zien is aan onze missie en visie.
Wij willen voor bedrijven met een duurzame visie de slagingskans van productontwikkeling verdubbelen.
Volgens onderzoek haalt 70% van alle ontwerpen het niet in het proces van productontwikkeling. Studio Gydiar wil in 5 jaar dit gehalveerd hebben naar 35%. Wij zorgen voor een betere briefing, richten ons op de context en op feiten.